[linux] DVD na DivX?

Středa Prosinec 26 18:04:35 CET 2001

On Sun, Dec 23, 2001 at 01:51:49PM +0100, Zdeno Podobný wrote:
> No kedze sa nik neozval, tak aspon mala rada: http://www.doom9.org/ - takto stranska sa zaobera
> ripovani DVD, je tam vela odkazov na programy (aj audio nastroje) (aj na zdrojaky open nastrojov, takze asi
> tam budu veci aj pre linux -neskusal som to).
Ja som sa myslim ozval, ale mozno ze do ceskej konfery lebo v tomto mejlboxe
to nevidim. Takze transcode ruluje a ma to aj "GUI" v gtk+perl (ktore som ale
neskusal)

> Ale dufam, ze ti stranska pomoze. IMHO podla mna ziadna (komercna)
> distribucia nebude obsahovat nastroje na ripovanie DVD, kedze okolo DVD je
> niekolko sudnych sporov
Transcode pouziva kniznicu libdvdcss z projektu videolan, ktory je hostovany
na jednej francuzskej univerzite. Teda minimalne distribucie, ktore nie su
zamerane na USA bez problemov.

> a dovolim si tvrdit, ze ripovanim dochadza k poruseniu autorskych prav
> (minimalne ich americkeho chapania).
To je diskutabilne, lebo zakony aj sudcovia v tejto oblasti si v USA
protirecia.

Samotny akt ripovania nie je porusenie autorskych prav, dokonca ani v USA. Len
distribucia, a v USA je diskutabilne, ci je legalne, aby ti niekto poskytol
software ktory takuto cinnost vykonavat vie.

Ked sa mrknes do autorskeho zakona, aj v USA, kazdy ma pravo urobit si na
sukromne pouzitie kopiu autorsky chraneneho diela bez jeho suhlasu.

> Zdeno
S pozdravom,

               I believe the technical term is "Oops!"