[linux] server spadol, kde hladat pricinu?

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Únor 8 08:28:02 CET 2001

Matus \"fantomas\" Uhlar wrote:

> yo zrubal sa bind... nedavno v nom bola diera neskusal ti to
> niekto hacknut?

Ako to mozem zistit, ked v logoch som nic nenasiel?

> ktoru mas verziu a pod akym userom ho bezis?

Nuz toto som zanedbal, mam tam 8.2.2p4-1, a bezi pod rootom .
Hej, aj ja som typicky admin, ktory ma po toto (a este vyssie)
roboty, nic nestiha, a upgraduje az vtedy, ked su problemy :-(
Ale hned to pojdem vyupdatovat! No dobre, tak nie hned, ale len
co budem mat free time & money. To prve snad, to druhe nikdy :-)

> Ak pocitac neodpovedal ani na ping to znamena ze system bol
> vazne zrubany

Ved to. A mohol by to fakt spravit nejaky ten exploit v binde?
Totalne zrubat komp? Ako to, ze wget (aj cron + sietove sluzby)
este 10 hodin veselo isiel? Wget stahoval, ale na komp sa uz
nedalo pingnut ani s IP-ckou...

> inac ti vela nepoviem... skus to s tym syslogom ked mas pristup
> k masine moze to obcas dobre veci pooznamovat...

Ze sa tak sproste pytam, ale ako to mam urobit, aby mi syslog
zapisoval logy AJ na disk, AJ na niektoru konzolu? Pozeram
si "man syslog.conf", ale ja tomu rozumiem tak, ze tam moze
byt len jeden "action field", cize bud do suboru, alebo na
konzolu...

Jarry