[linux] server spadol, kde hladat pricinu?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Únor 8 08:57:05 CET 2001

Ahoj,

> Dnes rano ma cakalo "prijemne" prekvapko: spadnuty (alebo
> zmrznuty?) server. Ping sa neozyval, ziadna sluzba nebola
> dostupna. Sadol som si za konzolu, logol sa ako root, zadal
> heslo, a... Nic. Skoncilo to asi takto:
>
> login: root
> Password:
>
> Este last login (to sedelo, vcera z konzoly), ale prompt
> som uz nedostal. Prepol som na iny terminal, logol sa ako
> obycajny user a to iste: sekvencia login/password prebehla,
> ale prompt ziaden a konzola stuhla. Co robit? Ctrl-Alt-Del
> nefungovalo, tak teda len tvrdy restart.

preplnena pamat? Ake je tam jadro?
(to by sedelo, to, co si mal este ako-tak spustene islo, nove
procesy nesli spustit).

> fsck asi hodinu v manualnom mode, kopec "lost inode", "incorrect
> size" a vselijakych inych hlaseni (zrele na preinstalovanie!),
> ale napokon system nabehol.

reiserfs rulez :).

> Tak, a teraz budme mudri! Co z tohto vyplyva? Bind mi prestal
> fungovat, ale je mozne, ze by som sa koli tomu nemohol na
> server prihlasit ani priamo z konzoly?

aku verziu bindu tam mas? Tu deravu? Alebo 9.x, ktora pri jednej
zapnutej ficre pada?

> Takisto ping na tento
> server z ineho boxu sa nevracal, ani ked som dal priamo IP-cku.
> Tak ma napada, pocul som o tom "priekaku" v binde (daky "buffer
> overflow", ci co) a ja tam mam dost staru verziu, zeby to bolo
> ono?

moze, ale neviem, ci by to zrovna zaplnilo pamat.

> A wget napriek tomu veselo siel dalej, aj ked cely komp uz
> bol tuhy? Da sa niekde najst stopa, co sa vlastne stalo?

no, vyzera to na totalne preplnenu pamat. Taketo veci sa stavali
(stavaju)? aj mne v 2.2.x jadrach. 2.2.18 to mal mat vraj uz fixnute,
ale velmi by som tomu neveril, aj ked myslim, ze odkedy som takuto
verziu nahodil na server, tak sa mi to nestalo. 2.4.x jadro by ti
mozno s troskou magie pomohlo (ale _NEZAPNINAJ ACPI!_).

        Juraj.