[linux] MySQL a prava uzivatelov

Frantisek Repkovsky repkovsk na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Únor 8 21:40:54 CET 2001

Ahoj,

Na zaklade zaznamov v tabulke "user" v databaze mysql sa overuje prispojenie na
server. Po akceptovani pripojenia, ak chcem vykonat nejaku operaciu
(poziadavku) server overuje ci mam pravo ju vykonat na zaklade udajov v
tabulkach user, db, host, tables_priv, column_priv, ktore su tiez  v db mysql.

Pripojis sa na db mysql prikazom: mysql mysql --user=root

mysql> INSERT INTO user (Host,User,Password)
       VALUES('host','uzivatel',PASSWORD('heslo'));

... tymto sa vytvori user "uzivatel", ktory sa moze pripojit len z
pocitaca "host" (host % znamena lubovolny) pomocou hesla "heslo" len na
databazu db1 (prava v tab. user su nastavene na N, db1 musi vytvorit root).
Prava pre operacie, ktore ma povolene v db1 sa nastavia zaznamom v tabulke db

mysql> INSERT INTO db
       (Host,Db,User,Select_priv,Insert_priv,Update_priv,Delete_priv,
        Create_priv,Drop_priv)
       VALUES
       ('host','db1','uzivatel','Y','Y','Y','Y','Y','Y');

.... a serveru povies, ze ma akceptovat tieto zmeny

mysql> FLUSH PRIVILEGES;
mysql> quit
Bye

Uff ale som sa rozpisal :). Preco vlastne necitas dokumentaciu? Tam je to
podrobne vysvetlene.

S pozdravom

Fero.