[linux] OT:jednoduchy program na citanie www stranok

Martin Pucala martinp na nextra.sk
Čtvrtek Únor 8 03:05:24 CET 2001

zdravicko,
dostal som taky zaujimavy napad...ale, ako klasik hovori, o tom potom.
potreboval by som si urobit jednoduchy program, ktory by dokazal
citat stranku z danej www adresy (cisty text) a zaroven by jej dokazal
posielat nejake udaje. to posielanie by som rad metodou post.
cize:
napriklad by sa takto dali z danej stranky tahat nove data (napr. nieco
ako fortunes, akurat ze by sa to samo aktualizovalo zo siete). tiez by
ale vedelo poslat serveru nejake-tie informacie. ale kedze by to zatial
malo byt urcene len velmi uzkemu ludi, malo by to dokazat poslat aj
prihlasovacie meno a heslo (bezpecnost nasa ;-) nejde mi moc
o bezpecnost komunikacie (zatial)). na stranke by teda bol php skript,
ktory by volany naprazdno zobrazil formular na prihlasenie, pri volani
s parametrami by ich checkol a ak sedia, zobrazi text, ak nie, napise
nieco v style chod domov.
v kocke: komunikacia cez http protokol (chcem len klienta).
nemam o tom ani sajnu, preto mi aspon napiste nejake konkretne
odkazy dokumenty (nie /usr/src/linux), ako to funguje.
diky moc aj za spravne nakopnutie