[linux] server spadol, kde hladat pricinu?

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Únor 9 07:49:12 CET 2001

Caute!

Tak sranda pokracuje dalej. Dnes rano som nasiel server presne
tak isto zmrznuty, ako vcera. Takze teraz sa priklanam k tomu,
ze na pricine je skor stary bind, ktory mi niekto "vykuchal",
ako preplnenie pamate. Co poviete?

Vcera som to len ako-tak dal do chodu (ved to ma cas, cez vikend
sa na to poriadne pozriem :-) a to sa mi zrejme vypomstilo. Asi]
ma uz niekto objavil a hodil si ma do svojho /etc/cron.d/Daily...

Dnes som okamzite vyupgradoval bind na verziu 8.2.3-1, ta by
uz mala byt OK. Lenze mam problem: named mi pri starte nenabieha.
Neviem, cim to je. Uzivatela "bind" som vytvoril, to by malo byt OK.
Ale cudne je, ze ked server nabehne, potom mozem named normalne
nastartovat "/etc/rc.d/init.d/named start", a aj mi spravne
nabehne, pod uzivatelom "bind". Ale preco ten isty startovaci
skript nefunguje automaticky pri bootovani?

Skontroloval som linky, mali by byt v poriadku:

/etc/rc.d/rc0.d/         K90named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc1.d/         K90named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc2.d/         K90named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc3.d/         S10named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc4.d/         S10named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc5.d/         S10named -> ../init.d/named
/etc/rc.d/rc6.d/         K90named -> ../init.d/named

Bootujem do "full multiuser", cize runlevel 3. V com je teda
zadrhel? Preco mi pri boote named startovacim skriptom S10named
v /etc/rc.d/rc3.d nenabehne, ale po nabehnuti systemu uz
named nahodim cez "/etc/rc.d/init.d/named start", co je vlastne
to iste? Predtym, ked sa mi stary named spustal ako "root" som
takyto problem nemal. Tak ma napada, netreba teraz pre named
trosku "zvysit cislo", cize posunut jeho startovanie na neskor?
Moj adresar /etc/rc.d/rc3.d vyzera takto:

K40snmpd    S15inet      S40nfs     S61rwalld   S75gpm       S98local
S01network  S20netmount  S41atd     S62rwhod    S75keytable  S99bigfs
S05syslog   S30ntp       S50mta     S63rusersd  S85httpd     S99rmnologin
S05urandom  S35lpd       S56dhcpd   S70diald    S90squid     S99skipped
S10named    S40cron      S60rstatd  S70logoutd  S95news      S99zap

Netreba nahodou S10named posunut az za S15inet? Alebo co je teda
vlastne problem, preco mi pri bootovani named nenabehne, a po
nabootovani ho tym istym skriptom uz nahodim?

Jarry