[linux] Re: OT:jednoduchy prog na...

Martin Pucala martinp na nextra.sk
Sobota Únor 10 21:56:35 CET 2001

>v kocke: komunikacia cez http protokol (chcem len klienta).
>nemam o tom ani sajnu, preto mi aspon napiste nejake konkretne
>odkazy dokumenty (nie /usr/src/linux), ako to funguje.
>diky moc aj za spravne nakopnutie

Priklad (php4):

$fp=fsockopen("server.domena.sk", 80, &$errno, &$errstr, 10);

if (!$fp) {
 echo "$errstr ($errno)<br>\n";
} else {
 fputs($fp, "POST /cgi-bin/script.cgi HTTP/1.1\n");
 fputs($fp, "Host: server.domena.sk\n");
 fputs($fp, "Content-Length: 39\n\n");
 fputs($fp, "form1=11111&=form2=22222&form3=33333\n");

 while (!feof($fp)) $buf=fgets($fp,128);
 fclose($fp);
}

To ma byt akoze zakladny "nastin" (sakra, ako sa to povie po slovensky? :-)
).
Na autentifikaciu, cookies a podobne HTTP divokosti - nech sa paci
nastudovat
RFC 1945 (HTTP/1.0) a RFC 2068 (HTTP/1.1).

M na gic

-------------

Diky, ale ide hlavne o to, ze ja to potrebujem v C-cku, ale nie len pre
Linux..... Vlastne to potrebujem implementacen uplne nezavisle - nic
konkretne, len algoritmy a teoriu o tom, co a kedy a ako a preco sa tam
deje....
Podla ukazky to chapem asi tak, ze otvorim soket (aj ked netusim, co
to vlastne je ;-) ) a dalej do neho zapisujem ako do suboru. Ale takto
abstrahovane to bude asi len  v PHP. Ako je to vo vseobecnosti? Do
soketu mozem zapisovat aj citat z neho? Ako?
Dalej - ako vyzera formular, ktoreho obsah posiela uvedeny priklad?
formX su polozky formulara (vo formulari pomenovane premenne)?
Preco cita data prave po 128 bajtoch? Parameter POST-u je adresat,
ktoremu data posielam?
Ale hlavne by som rad vedel principy - ako to zhruba funguje - len
otvorim soket, pricom specifukujem, na ktorom porte otvorim partnera?
(ehm...) A ked chcem otvorit seba na urcitom porte? A ked seba na
jednom a partnera na druhom porte?
Ako vidno, som z toho dost mimo ;-), ale ja to dobehnem, len by som
poprosil o nejake odkazy.... Hlavne na tu teoriu a principy....(alebo je
to vlastne jednoduche, len ja si robim z toho velku hlavu?)
Este raz dakujem, aj vsetkym ostatnym ochotnym odpovedat.