[linux] Ako "preniest" uzivatelov na iny comp?

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Únor 14 13:05:51 CET 2001

Caute!

Mam takyto problem: Potrebujem upgradnut jeden server, lenze
v podstate je to jeho uplna vymena. Mam na to pripraveny iny
komp, vsetko poriadne nainstalovane, mohol by som ho okamzite
vymenit za ten stary, lenze neviem, ako mam "preniest"
uzivatelov.

Ja viem, ze ich mozem aj normalne povytvarat (hoci 100 userov
da zabrat), lenze neviem, ake maju hesla, a ked im pozadavam
nove, budem ich musiet potom vsetkych 100 obehat, a pomenit
ich s nimi (a to uz je horsie). Navyse ani nemaju povoleny
telnet, len pop3/ftp, cize im to musim robit ja, ako root.

Zrejme sa neda len tak opajcnut /etc/passwd a /etc/shadow
z toho stareho kompu, to mi je jasne (ak sa nemylim, kodovaci
kluc sa generuje pri instalacii).

Ale je teda nejaky elegantny sposob, ako by som to mohol
co najlahsie urobit? T.j. predefinovat uzivatelov na novy
komp s heslami, ktore mali na povodnom. To by mi dost bodlo...

Jarry