[linux] Ako "preniest" uzivatelov na iny comp?

Robert Madaj rony na ultranet.sk
Pátek Únor 16 16:37:05 CET 2001

Jg> Mam takyto problem: Potrebujem upgradnut jeden server, lenze
Jg> v podstate je to jeho uplna vymena. Mam na to pripraveny iny
Jg> komp, vsetko poriadne nainstalovane, mohol by som ho okamzite
Jg> vymenit za ten stary, lenze neviem, ako mam "preniest"
Jg> uzivatelov.

nainstalujes na novy HW system.

rozbehas SW (pop3/smtp)

z /etc/passwd a /etc/shadow
vyberies uzivatelov kt. chces preniest

mozno este /etc/group (ak je treba)

tieto kusky vlozis do passwd a shadow na novom stroji.

spakujes tarom domovske adresare uzivatelov
zvycajne /home

potom este mozes /var/spool/mail
zatarovat a preniest (pop3 schranky)

toto som robil minuly tyzden a absolutne ziadne problemy.

Jg> Ja viem, ze ich mozem aj normalne povytvarat (hoci 100 userov
Jg> da zabrat), lenze neviem, ake maju hesla, a ked im pozadavam
Jg> nove, budem ich musiet potom vsetkych 100 obehat, a pomenit
Jg> ich s nimi (a to uz je horsie). Navyse ani nemaju povoleny
Jg> telnet, len pop3/ftp, cize im to musim robit ja, ako root.

hesla mi ostali zachovane
dokonca som ich mal povodne na RH 6.1
a teraz RH 7

Jg> Zrejme sa neda len tak opajcnut /etc/passwd a /etc/shadow
Jg> z toho stareho kompu, to mi je jasne (ak sa nemylim, kodovaci
Jg> kluc sa generuje pri instalacii).

mno mne to napocudovanie funguje :-)

Tvoja sprava bola z Wednesday, February 14, 2001, 1:05:51 PM.

--
  maj sa r.