[linux] Kernel 2.4.1 a NAT

Peter Strelec beko na profi.sk
Pátek Únor 16 19:27:46 CET 2001

Jalsovszky Tamas wrote:

> Ahojte!
> 	Teraz som skompiloval kernel 2.4.1 a chcel by som spravit IP
> NAT. Mam 2 sietovky, jedna s IP 192.168.1.1, druha s IP cislom zo strany
> Internetu. S ipchailns by som este zvladol tu maskaradu, ale stym
> iptables/ip<neviemco> neviem nic spravit. Ako nastavim jednoduchy
> "chain" na tu maskaradu?

Ahojky.

no pokial viem tak sa da v tomto jadre  skomilovat  modul ipchains a
staci ho zavietst a daju sa tam definovat normalne ipchainsi.
S tym iptables by som to urobil asi takto:
"iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE"
teda predpokladam ze na eth0 mas lokalku.... Potom tam mozes aj dat tusim
-s ipcka/netmadk (teda odkial sa to ma prekladat) -d 0/0 (kam)
teda by to vyzeralo asi takto:
"iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE -s 192.168.1.0/24
-d 0/0"
Snad je to dobre. Ale este tusim musis zaviest moduly do jadra a su to
tieto:
"iptables.o"
a na maskaradu aspon "ip_conntrack.o" Toto plati, pokial to mas
skompilovane ako moduly.
Caf Peter