[linux] PPP na ST Online

JA SAM dodo na stapro.sk
Úterý Únor 20 10:28:13 CET 2001

-> Oprav ma ked sa mylim:
-> Mam ISDN64 kB/s. Rychlost medzi comp. a ISDN modemom (seriovy port) je
-> nastavena na 115200. Ci idem synchronne alebo asynchronne vyslednu
-> rychlost aj tak nazvysim. Mylim sa ?

:no, klasicky seriovy port na PC nevie pokial viem komunikovat synchronne. S
:tymto nic neurobis. na sunoch som aml moznost pouzivat async aj sync 28800
:na seriaku. synchro nepouziva start a stop bity takze ma o 25% vacsiu
:priepustnost ako taky async 8N1... ale ako vravim musi to zvladat seriovy

+ kompresie Van Jacobs compressions, BSD comp., LZS comp.
takze celkovy rozdiel prenosovych rychlosti je vecsi
pri pouziti klasickeho seriaku na 115 200 sa zdaleka nevyuziju moznosti
ISDN.

KOMERCIA:
Odporucam info vo f. Attel. Maju obrovske skusenosti a veia o ISDN podstatne
viac ako na Telekome a podobnych firmach...

:port. ISDN je digitalne pripojenie takze ide digitalne, synchronne. Ale
ISDN
:modemy ktore pripojis na serial ti to prelozia do async pripojenia.
:v kazdom pripade odporucil by som radsej ISDN kartu do masiny ako takyto
:ISDN modem... predsa len mozes vyuzit moznosti ISDN, dva kanaly,

jednoznacny suhlas

:predpokladam ze karty takisto setria procesor

Predpoklad nie je celkom spravny. Vsetky lacnejsie karty (cca do 7000 Sk)
su pasivne, takze karta robi v podstate "prevodnik urovni"
-cip Winbond 6692 apod.
HiSax driver je driver na pasivnu kartu! - takze su to v podstate
"WinModemy"
pre ISDN, akurat maju dobru podporu v Linuxe (na rozdiel od analogovych
modemov).
Zataz nie je nijako drasticka, takze je to celkom OK.

:a ked raz slovensky telecom
:umozni vyuzivat riadiaci kanal pre pripojenie (16 kbit/s) za pausal
:400Sk/mes ako to vraj umoznil CT...

A este k pppd x ipppd:
async ppp (pppd) je orientovany znakovo a je obvykle pouzivany na
asynchronnych seriovych linkach cez analogove spojenia.

sync ppp (ipppd)je orientovany bitovo pre prípady, kde sa pppd neda pouzit.
ipppd vychadza z pppd s upravami a vylepseniami. Pouziava sa ako
ovladac na sietove zariadeia ippp*

Obvykle ipppd pracuje spolahlivo a je daleko efektivnejsie.

odporucam pozriet FAQ for isdn4linux
je tam vela zaujimavych veci a sposobov hladania problemu preco to nechodi
a ako urobit, aby to islo. Ma to cca 80 A4 !- rozumne clenenych v obsahu.