[linux] Medzery vo for (shell)

Oskar Stolc stolc na intrak.tuke.sk
Úterý Únor 20 22:56:36 CET 2001

Cau,

> ... Zaroven ma napada jedna otazka:
>
>     Neexistuje nejaky soft, podobny povedzme WinRAR, ktory by subory
> skomprimoval, rozdelil a zapisoval by ich na disketu, pricom by ju sam
> mount(oval) a umount(oval)?

Zrejme ti ide o zalohovanie/prenos dat po disketach... Ak ti nebude vadit,
ze data z diskety neprecitas beznym sposobom (mount, ls, umount) tak ti
viem odporucit soft urceny na zalohovanie. vola sa 'afio' a vie robit
zalohy aj na diskety. Po zapisani diskety ta vyzve na vlozenie dalsej, az
kym vsetko nezapise. Pouzitie je velmi jednoduche, v tvojom pripade:

ak chces hodit obsah adresara /cesta/k/adresaru/zaloha na diskety, tak
staci napisat:

cd /cesta/k/adresaru
find zaloha | afio -ovZF -s 1440k /dev/fd0

obnovit obsah zo zalohy:

afio -ivZF -s 1440k /dev/fd0

	o	vytvori zalohu
	i	obnovuje data zo zalohy
	v	verbose
	Z	zipuje kazdy subor
	F	pouzije nejake ficury vyslovne pre pracu s disketou
	s	velkost zalohovacieho media

afio nevytvara na diskete suborovy system, preto sa neda beznym sposobom
zistit, co mas na diskete (ale afio -t ti spravi listing suborov, ktore
sa nachadzaju v archive)

"multi-volume" zalohy podporuje aj tar, tusim je to prepisac -M, ale ak
ho pouzijes nemozes data komprimovat. A ked si data 'ztar-ujes', 'gzip-nes'
a nasledne 'split-nes' na velkost jednej diskety, tak pri poruseni jednej
diskety prides o vsetky data. Dobrym kompromisom je zrejme afio, ktory
nekomprimuje archiv ako celok, ale kazdy subor zvlast, az tak ho umiestni
do archivu... Hovori sa, ze je tak vacsia sanca na obnovu zalohy, ked sa
zalohovanie mediu trosku poskodi - zvysok by mal vediet afio obnovit.

Ale uz som sa rozpisal, takze radsej koncim...

						Oskar