[linux] Message: "You don't exists ! Go away"

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Sobota Únor 17 09:16:15 CET 2001

Pozri si /etc/passwd
a zvlast nastavenie pre roota
ak tam nemas nieco taketo, tak mas problem:
root:x:0:0:root:/root:/bin/bash

Skus nabootovat (napr. nejaka minidistribucia, instalacne CD) tak, aby
si ziskal roota aj s uid(0) a nastav spravne roota v /etc/passwd. Mne sa
to stalo tiez nieco podobne ked som robul niektore systemove nastavenia
pomocou nejake GUI programu a nie v prikazovom riadku. A tak mi tento
programok iniciativne degradoval roota na obycajneho (l)usera.

Zdeno