[linux] passwd cez html/cgi?

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Únor 22 12:53:14 CET 2001

Caute!

Moji uzivatelia nemaju povoleny telnet ($SHELL=/bin/false
pripadne /bin/true ak potrebuju ftp-cko), ale napriek
tomu by som im rad umoznil cez web menit si hesla.

Lenze tu je zadrhel: Ak nemaju svoj login, potom ten cgi
skript musi byt setuid rood. No a ked root spusti passwd
pre nejakeho uzivatela (# passwd user), vobec nepotrebuje
vediet povodne heslo. A teraz neviem, ako to osetrit, aby
hocikto nemohol menit heslo hocikomu.

Neviete nahodou, ako z tejto slamastiky? Ako povolit
uzivatelom menit heslo pomocou nejakeho cgi-skriptu, ak
nemaju pristup cez telnet?

Uz mi ktosi radil dat im ako shell /usr/bin/passwd,
ale moji luseri nevedia ani zatat anglicky, takze by
boli z toho vyvaleni. Prave preto im to potrebujem umoznit
cez web, a pekne so slovenskym blbuvzdornym komentarom...

Jarry