[linux] Otazka k subnettingu [DLHE]

Peter Paluch peterp na frcatel.fri.utc.sk
Neděle Únor 25 23:31:21 CET 2001

Ahoj,
=-=-=

> Ale tipujem, ze to bude pravda, pretoze potom nevies, ci najvyssia adresa
> je broadcast subnetu alebo celej siete, a ci najnizsie cislo oznacuje celu
> siet alebo len jeden subnet. Vyplyva to z toho, ze v IP headeri nie je
> napisana maska, iba IP (alebo sa v tomto mylim?)

Nemylis sa, v hlavicke IP sa maska neuvadza. Maska je internou zalezitostou
konkretnej siete, externe siete ju nepotrebuju vediet.

Asi to bude cele tak, ako hovoris.

> A preco ti to doteraz funguje? Hmm asi to ma len maly prakticky efekt.

No myslim, ze to viacerym takto funguje a vsetci sme spokojni, ako dobre a
spravne podsietujeme ;) No najviac ma zaraza, ze ani v jednom HOWTO sa nieco
podobne nespomina... Co sa este na stare kolena nedozviem... :>

Vdaka mnohokrat za odpoved, Peto!

Zdravi
PeterP