[linux] Otazka k subnettingu [DLHE]

Pondělí Únor 26 14:12:13 CET 2001

-> > -> Hmm zaujimave, este som sa s tym nestretol. Ale tipujem, ze to bude
-> > -> pravda, pretoze potom nevies, ci najvyssia adresa je broadcast
-> > -> subnetu alebo celej siete, a ci najnizsie cislo oznacuje celu siet
-> > -> alebo len jeden subnet.

-> > cela siet a subnet? take nieco neexistuje na sietovej urovni. nebozes
-> > broadcastovat dve siete naraz bez ohladu na to ci patria do jedneho
-> > Acka, Bcka, Ccka. Rozdelenie sieti na A/B/C uz davnejsie neplati a
-> > pouziva sa len obcas a to casto s inym zmyslom...

-> Okej, skusim to vysvetlit zrozumitelnejsie jak som to myslel: ked sa posle
-> zvonka paket na najvyssiu adresu najvyssieho subnetu, router to bude
-> broadcastovat po vsetkych subnetoch,

A to by nemal pretoze to nie je broadcast vsetkych subnetov, pretoze to je
len broadcast najvyssieho subnetu. Videl si niekde v RFC nieco ako broadcast
viac subnetov? Kde?

-> pricom je mozne ze ty to chces broadcastovat iba po tom najvyssiom.
-> Dolezitejsie, ked posles zvnutra toho najvyssieho broadcastovaci paket,
-> neviem, co sa stane, lebo nikto nevie koho si chcel adresovat.

no, povedal by som ze cela zalezitost broadcastu je zalezitostou tiez vrstvy
nizsej. NA ethernete sa broadcast posle na adresu ff:ff:ff:ff:ff:ff co
znamena broadcast ethernetu. Ten prijmu vsetky sietove karty, a odovzdaju ho
IP vrstve a ta potom zistuje ci je paket urceny im alebo nie...

predpokladam ze ak router vyhodnoti broadcast ako "broadcast na vsetky nety"
tak to posle vsade, bez ohladu na to z ktoreho netu si to poslal.

-> Teda siet sa nesprava deterministicky teda je to akoze zle.

skor by som povedal ze router, nie?

 Silvester Stallone: Father of the RISC concept.