[linux] Otazka k subnettingu [DLHE]

Pondělí Únor 26 15:29:28 CET 2001

-> > -> Okej, skusim to vysvetlit zrozumitelnejsie jak som to myslel: ked sa posle
-> > -> zvonka paket na najvyssiu adresu najvyssieho subnetu, router to bude
-> > -> broadcastovat po vsetkych subnetoch,

-> > A to by nemal pretoze to nie je broadcast vsetkych subnetov, pretoze to je
-> > len broadcast najvyssieho subnetu. Videl si niekde v RFC nieco ako broadcast
-> > viac subnetov? Kde?

-> Uvedom si, ze netmask v headeri paketu nie je (to som si ujasnil v
-> predchadzajucich postingoch).

To viem uz davno a nechapem co to sem pleties...

-> To znamena ze zoznam adresatov je urceny IBA IP adresou (okrem
-> specialnych pripadov ale to je teraz jedno), ten co to posle musi vediet
-> ze komu sa to ma broadcastovat a to sa prave v tebou uvedenom pripade
-> neda.

mas destination adresu a podla nastavenia svojich rozhrani vies ci to
prislo tebe alebo nie. Ak je destination adresa totozna s tou ktoru mas
nastavenu na danom rozhrani ako broadcast viesa ze to prislo na broadcast a
ze to patri aj tebe. Ak posielas (alebo forwardujes) paket na nejaku adresu
a ta je totozna s broadcastom niektoreho tvojho sietoveho rozhrania, znamena
to broadcast a na zaklade toho to treba poslat vsetkym strojom na dotycnej
sieti.

-> > predpokladam ze ak router vyhodnoti broadcast ako "broadcast na vsetky
-> > nety" tak to posle vsade, bez ohladu na to z ktoreho netu si to poslal.

-> No ale jak vies ze odosielatel zamyslal toto?

jednoducho - na sietovom interface je nastavena adresa ktora sa ma chapat
ako broadcast a podla nej sa IP vrstva sprava. popisane vyssie.

zatial som nikde nevidel, nepocul, necital zmienku o tom zeby existovalo
nieco ako broadcast na viac sieti. Viem si predstavit zeby to existovalo a
viem si predstavit aj nasledky takehoto broadcastu.

Podla toho co Peter Paluch pisal, zrejme cisco odporuca nenastavovat iste
adresy kvoli tomu zeby takyto viac-sietovy broadcast existoval. Ale to je
prve co som pocul (teda okrem toho ze sa ma niekto pred par rokmi pytal na
existenciu takehoto broadcastu a ja som odpovedal ze pochybujem ze
existuje).

V predchadzajucom mojom maile som sa pytal ci si niekde cital popis takehoto
viacsietoveho broadcastu, teda akejkolvek "broadcast" adresy ktora by
adresovala viac sieti...

-> > -> Teda siet sa nesprava deterministicky teda je to akoze zle.
-> > skor by som povedal ze router, nie?

-> Router, a v tom dosledku aj siet. Ked totiz taky paket odosles a je to
-> "zle" nasubnetovane, NEVIES kto to dostane. A toto je ten problem.

viem kto to dostane. Bud router chape vsetky broadcasty ako lokalne
zalezitosti alebo z nejakeho mne neznameho dovodu niektore broadcasty chape
ako broadcasty na viac sieti, o com pochybujem. Je mi jasne ze sa v takychto
pripadoch neda rozhodnut ci ide o broadcast jednej siete alebo viacerych
vzhladom na to ze je adresa totozna... a teda sa musi spravat podla
popisaneho sposobu...

-> Aj ked "problem": kedze to vyzera ze to funguje aj tak asi to nie je az
-> take dolezite okrem nejakych specialnych pripadov.

no yo. ale pokial viem Peter sa pytal ci sme o tom nieco poculi...

 (R)etry, (A)bort, (C)ancer