[linux] Otazka k subnettingu [DLHE] a este dlhsie

Ing. Peter Bodnar peter na ttc-telecom.sk
Úterý Únor 27 08:44:28 CET 2001

On Mon, Feb 26, 2001 at 05:35:40PM +0100, Matus fantomas Uhlar wrote:
> -> > > -> Teda siet sa nesprava deterministicky teda je to akoze zle.
> -> > > skor by som povedal ze router, nie?
> -> > Router, a v tom dosledku aj siet. Ked totiz taky paket odosles a je to "zle"
> -> > nasubnetovane, NEVIES kto to dostane. A toto je ten problem.
> -> >
> -> > Aj ked "problem": kedze to vyzera ze to funguje aj tak asi to nie je az take
> -> > dolezite okrem nejakych specialnych pripadov.
> ->
> -> PRESNE TAK !!!
>
> -> a ten specialny pripad, kvoli ktoremu to Cisco nedoporucuje, su dynamicke
> [...]
sakra, asi som sa trochu zle vyjadril, takze na priklade:
	- mas siet povedzme 192.168.100.0
	- rozdelis ju na 4 subnety:
		- 192.168.100.0   -  63
		-             64  - 127
			      128 - 191
			      192 - 255
	- a teraz ked pride do routra paket s adresou 192.168.100.255,
	  tak kam ho mas poslat? len na posledny subnet? alebo na celu siet?
	  lebo subnetovanie ako take je len logicke rozdelenie, ale pri routrovani
	  tym, ze nams v adrese netmasku, tak de facto o subnetovani by si nemal mat
	  ani sajnu... to , ze to niekto robi, nie je standard.

	- a konkretne na Ciscu ked mas napr. na seroivych interfacoch subnety a mas napr.
	 dynamicky routrovaci protokol EIGRP, ten sumarizuje subnety a posiela iba uz
	 vysledny sumar a susedia potom vedia uz iba o celej sieti a nie o subnetoch.

	 			peter
--
E-mail: Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk	TTC Telecom s.r.o.
               cisco na ttc-telecom.sk	B.Nemcovej 32