[linux] satelitne pripojenie

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Pátek Únor 23 15:39:03 CET 2001

> ake su realne naklady? Oplati sa ti to?

hmm neviem teraz kolko platia mesacne ... je to cez hmm no nespomeniem si
meno
firmy ale defakto ViaPVT .. (abo to predali .. ale to je jedno) Trabl je ale
v tej rychlosti .. oni ako mala firma mozu dat za inet do 2-3000/mesiac ...
ked som to porovnaval voci 64k pevenj linke tak 64 bola o nieco inom ...
ale .. kolko penazi tolko muziky ;-)

Pri ich nastaveni na squide ze teda txt a gif idu priamo a ostatne cez
satelit ... je pomer
za vcera: 11M (5000 requestov) stiahnute priamo a 121 M satelitom .. (1900
req)
no a .. este squid statistika: vraj to tvralo v sumare 244 sekund t.j.
0.25kB/sec ..
direct maju tych 11M za 1 sekundu  1,48kB/sec Hmm ale vies zase ako
rata statistiky squid ... hmm prosto neni to zazrak a ak si slabsie s
nervami tak
to ani neskusaj .. (mna islo roztrhnut ked som nemohol stiahnut nejaky
driver,
bo zastal na 30 60 95% .. priskokom vpred ... a pomedzi to obcas aj 20k/s)

iny den ..  napr 20.2 .. 40M priamo 70 M satelitom ..  (takze vcera daco
tahali)
( a to su vcelku znacny downloaderi ...(CD, video atd ... a pod).

t.j. ako statistika ukazuje ziadna slava  ... takze .. ak chces rychle
spojenie tak je to nanic.
Ak chces ale lacne a nekvalitne spojenie tak je to pouzitelne.
Naklady .. musis si kupit satelitnu kartu .. (neviem kolko desttisic +
parabola z domu ;-) ).

Cez satelit .. inac ako getrightom aby obnovil spojenia nema zmysel nieco
tahat.
Problem totiz nieje len satelit ze velka odozva ale prosto data ti nepridu
.. zrejme
zdielanie media inymi klientom ..

> dobre, mas k tomu nejaky popis, adresy na drajvre? Su tie drajvre
> open-source?

hej .. vsetko free
moje strohe poznamky vravia:
orginal potato 2.2 +scsi .. + satelit Technotrend:
 jadro: 2.2.18pre21 + siemens_dvb-0.8.1.tar.gz + dvdb2.tar.gz +
 nastavit echo 0 > /proc ... + spravit /dev/video podla redhatu
(robil som to pre debian) tie subory najdes kdekolvek ..

Odborny pokec k tomu vie dat aj niekto z @penguin.cz .. hmm meno uz nemam

Ten "zabavny rusky navod" ( zabavny pre foneticku rustinu v latinke ... )
som hodil na http://www.kanoistika.sk/bobovsky/archiv/satelit

Chystal som sa napisat si nejake poznamky o tom vsetko (viac menej pre seba
bo pamat je kratka) ale .. furt do toho daco voslo ..

> no, a co httptunnel? Takze hovoris ze na browsenie nic moc? Ako sa tie
> subory vyziadavaju? Da sa napriklad spravit nieco take, ze si na serveri
> das do cronu skript, ktory ti:
>
>  1.) zabali postu
>  2.) zasifruje ju
>  3.) pacne ju niekam na web (zasifrovanu a zabalenu)
>  4.) povie EOL, ze to chces satelitom stiahnut domov
>  5.) ty si doma off-line a posta ti chodi stale.

Nie .. je tam daemon .. ktory sa nakonektne na ich neviem co .. t.j. musis
mat on-line spojenie .. (aj ked iste by to slo nejako obist) . ;-) ..
ten daemon ta "zaregistruje" tvoju IP .. a teda dalej je to uz len normaly
proxy .. t.j. das proxy dotaz (normalnou cestou) a on ti odpovie cez satelit
..
neviem ako rpesne funguje httptunell ale .. kedze funguje https takze
defakto cez
Connect vies pretunelit cokolvek ..  ibaze data idu vzdy od teba po
pevnej inej linke a k tebe cez satelit (hoci aj tunelom)

ale .. ta rychlost .. je ozaj hrozna .. statistika neklame ;-) a reklame ze
je to
par megabit .. malymi pismenkami pre vsetkych .. nepodlahni ;-).

bbo