[linux] IPROUTE2

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Čtvrtek Leden 4 17:47:20 CET 2001

Zdravim,
rozbehal som to asi pred tristvrte rokom, v dokumentacii je to blbo
napisane, ale je tam spomenuta jedna podstatna vec, Kuznetsov neodporuca
pouzivat na komprimovanie IP priestoru alebo loadbalancing, nakolko balik
IPROUTE2 nerobi skutocny NAT, ak chces pouzivat NAT v zmysle Maskarady,
odporucam sa razdsej pozret po iptables.
Implemntacia NATu v IPROUTE2 ma tieto obmedzenia:
- nefunguje aktivne ftp
- ak su za sebou NAT router a MASQ router, tak to zblbne uplne
- na take veci ako hlas mozes zabudnut uplne
- tak isto aj Oracle SQL*NET cez to nebezi

Ak ta tieto predchadzajuce riadky neodradili, tak este poskytnem navod:
- NAT cez iproute2 sa musi robit v 2 krokoch

ip route add nat REAL_IP via PRIVATE_IP
ip rule add from PRIVATE_IP nat REAL_IP table TAB_ID pref PREF

PSIkappa
psi na bicba.sk

PS: nepodcenovat PREF, ak budes NATovat viac subnetov, tak pref je velmi
dolezita vec