[linux] Re: vytazenost systemu

Jan Astalos astalos na tuke.sk
Úterý Leden 9 13:58:48 CET 2001

> ->    From: "Matus \"fantomas\" Uhlar" <uhlar na fantomas.sk>
> ->    Date: Mon, 8 Jan 2001 15:22:44 +0100
> ->
> -> Zdravím,
> ->
> ->    > no, skus top; v solarise pomoze dost iostat -d a iostat -D
> ->    > vo FreeBSD pomoze iostat -d (-D nie je) v linuxe taketo nieco nie je ...
> ->
> -> pavel na snowwhite:~ > rpm -qif `which iostat`
> -> Name        : sysstat                      Relocations: (not relocateable)

> [...]

Tak by ma zaujimalo odkial taha informacie o R/W na disky. 2.2.x jadra maju
sice v /proc/stat statistiky, ale tie su uplne od veci (ak by niekto potreboval
patch do 2.2.18tky mozem mu ho poslat).

Okrem toho uctovanie spotrebovaneho CPU casu v jadre je tiez dost mimo. Tik
casovaca (10 ms) je zauctovany tomu procesu, ktory nahodou bezi. Urobil som patch
aby sa cas uctoval podla pocitadla taktov procesora pri prepinani procesov
(http://nic.savba.sk/~upsyast/precacct.html). Ale aj tak to nie je uplne presne.
Jadro robi vela akcii, ktore sa nedaju jednoznacne priradit ku procesom...

Takze treba brat tie statistiky s rezervou...

Jano

"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
                                                              Mark Twain

PS: Upravujem moj monitorovaci system pre Linuxove klastre (samozrejme pouzitelny
    aj na single masine :)) na jadro 2.4.0. Takze ak ma niekto nervy na beta-testing,
    tak do dvoch tyzdnov bude nova verzia na http://ups.savba.sk/parcom/cluster/cis.html.