[linux] X11 a graficka karta VLB Cirrus 5829

Jan Andrejkovic andrejkj na hron.fei.tuke.sk
Úterý Leden 9 17:12:13 CET 2001

Ahojte,

Najprv chcem pozdravit vsetkych, ktori su na tejto konfere a ktori ma
poznaju - ako vidite, uz to prislo aj na mna, uz som aj ja Linux pozitivny
;-)

Ale prejdem k veci: Mam Debian 2.2 r0 potato a moj problem spociva v tom,
ze nedokazem rozchodit graficke prostredie X11 (so serverom SVGA) s mojou
grafickou kartou pri vacsej hlbke farieb ako 8 bodov na pixel:
	Ak skusim nastavit v subore /etc/X11/XF86Config vacsie farebne
rozlisenie a s nim suvisiace volby 'MemBase HODNOTA' a 'Option "linear"'
tak sa mi po spusteni Xov resetne kompik, nech uz je HODNOTA akakolvek.

(Skusal som tieto hodnoty: 0x04e00000, 0x04000000, 0x03e000000,
0x02000000, 0x80000000, 0x20000000, ...)

Moja konfiguracia je: Procesor AMD486DX5 133, zakladna doska: Chicony
CH498B, graficka karta: Cirrus Logic 5428 Vesa Local Bus a 16 MB RAM.

Podla manualu ktory som nasiel niekde v /usr/share/doc/ (ten subor
obsahuje v nazve slovo cirrus) som zistil ze:

- su 2 typy VLB Cirrus kariet:
	- take ktore ak ma pocitac viac alebo prave 16MB, tak
	  jednoducho mody 16 a viac bitove neumoznia. Problem je v tom, ze
	  pri pokuse namapovat pamat priamo, takato karta ju pevne
	  namapuje na adresu, ktora sa zacina 14 Megabajtom a vznikne
	  konflikt s RAM => "crash (probably a spotaneous hard reboot)"
			     ^ to aj potvrdzujem ;-)
	- take ktore to umoznuju a mala by byt pri nich nastavena hodnota
	  MemBase na jednu z vyssie spominanych a ktore mapuju Video Ram
	  na vyssie adresy ako 16MB. (Tato adresa je zadana v MemBase)

Dalej sa tam pise ako sa da vizualne zistit, ci dana karta podporuje
A26 (teda priame mapovanie na viac ako 14 MB. ) Zistil som, ze moja karta
taketo mapovanie asi podporuje - ma zapojeny pin A26.

Este sa tam pise, ze ak to podporuje graficka karta, chyba moze byt aj v
zakladnej doske, ktora tiez musi podporovat taketo mapovanie...

----------------
Teda to zhrniem:

- podla mojich zisteni mam bud "zlu" graficku alebo zakladnu dosku.

Preto sa chcem spytat na dve veci:

1. Ma niekto skusenosti s takouto konfiguraciou, alebo nevie dat nejaku
radu na tento problem (mimo typu "kup si novy komp...")?

2. Existuje aj iny "oknovy" system pod Debian ako X11, ktory by umoznoval
vyuzit 2MB mojej grafickej aj bez priameho mapovania?

Na zaver este dodam, ze pod Win95 (sorry) mi graficka bezi v pohode a
funguju mi vsetky rozlisenia ako aj hlbky farieb, ktore pri 2MB fungovat
maju.

Co sa tyka mojej prvej otazky som uz k nej znacne pesimisticky,
ale dufam, ze mi date dobru radu aspon ku druhej otazke.

Vsetkych pozdravuje

Janci alias Tofu.

Visit my WEB page: http://www.tofu.sk