[linux] X11 a graficka karta VLB Cirrus 5829

Středa Leden 10 10:23:15 CET 2001

-> Najprv chcem pozdravit vsetkych, ktori su na tejto konfere a ktori ma
-> poznaju - ako vidite, uz to prislo aj na mna, uz som aj ja Linux pozitivny
-> ;-)
->
-> Ale prejdem k veci: Mam Debian 2.2 r0 potato a moj problem spociva v tom,
-> ze nedokazem rozchodit graficke prostredie X11 (so serverom SVGA) s mojou
-> grafickou kartou pri vacsej hlbke farieb ako 8 bodov na pixel:
-> 	Ak skusim nastavit v subore /etc/X11/XF86Config vacsie farebne
-> rozlisenie a s nim suvisiace volby 'MemBase HODNOTA' a 'Option "linear"'
-> tak sa mi po spusteni Xov resetne kompik, nech uz je HODNOTA akakolvek.
->
-> (Skusal som tieto hodnoty: 0x04e00000, 0x04000000, 0x03e000000,
-> 0x02000000, 0x80000000, 0x20000000, ...)
->
-> Moja konfiguracia je: Procesor AMD486DX5 133, zakladna doska: Chicony
-> CH498B, graficka karta: Cirrus Logic 5428 Vesa Local Bus a 16 MB RAM.

Zabehni za petrom popovcom do PC FEI TUKE pripadne mu mailni
(popovec na tuke.sk), on by ti mohol pomoct. HAdam ma za toto nezabije ;)

Mne pomohol, prepajkoval dva spoje na tejto graf karte, tym sa mapovanie
posunulo na 36 MB a ja mam teraz 32 MB a fachci mi to :)

-> 	- take ktore ak ma pocitac viac alebo prave 16MB, tak
-> 	  jednoducho mody 16 a viac bitove neumoznia. Problem je v tom, ze
-> 	  pri pokuse namapovat pamat priamo, takato karta ju pevne
-> 	  namapuje na adresu, ktora sa zacina 14 Megabajtom a vznikne
-> 	  konflikt s RAM => "crash (probably a spotaneous hard reboot)"
-> 			     ^ to aj potvrdzujem ;-)

-> 1. Ma niekto skusenosti s takouto konfiguraciou, alebo nevie dat nejaku
-> radu na tento problem (mimo typu "kup si novy komp...")?

-> 2. Existuje aj iny "oknovy" system pod Debian ako X11, ktory by umoznoval
-> vyuzit 2MB mojej grafickej aj bez priameho mapovania?

:) ak to nepodporuje karta, zbytocne menit SW :)

-> Na zaver este dodam, ze pod Win95 (sorry) mi graficka bezi v pohode a
-> funguju mi vsetky rozlisenia ako aj hlbky farieb, ktore pri 2MB fungovat
-> maju.

aha, hmmm...  mozno by si sa mohol pouzit len si kukni hw nastavenia...

 Linux is like a wigwam: no Windows, no Gates and an apache inside...

---
Odchozí zpráva obsahuje viry.
Verze: 6.0.217 / Virová báze: 102 - datum vydání: 1/12/2000