[linux] Inet vytacanie bez roota (WAS: "Nafukovaci" swap)

Ondrej Jombik Jombik na PoBox.Sk
Sobota Leden 13 21:11:03 CET 2001

					Maxim, 00:28:07
					10. januar 2001 (streda)
Ahoj!

> anyway, zivo odporucam si vytvorit normalne user konto, z bezpecnostneho
> hladiska nie je velmi vhodne aby si internetil ako root, nehovoriac o tom, ze
> ak si menej skuseny uzivatel, tak si mozes pri beznej praci urobit ako root
> vela problemo.

	S tymto jednoznacne suhlasim, ale nie je to take jednoduche ako som
si myslel. Skusal som sa dostat na Net pomocou programu wvdial bez pouzitia
root-a a moc mi to teda neslo. Stale pisal, ze "port /dev/ttS1 is busy". Ked
som to zmenil na /dev/modem, co je vlastne linka na /dev/ttS1, bolo to tak
isto. Skusal som nastavit g+rw aj o+rw na spominane porty - bezuspesne. Dalej
som skusal dat root suid programom pppd aj wvdial - tiez nic. Zaujimalo by ma
teda, co treba k tomu, aby som si pokojne mohol vytocit svojho providera aj
bez root-a. Vdaka za pomoc.

	=Ondrej=
   personal homepage: http://Jombik.w3.to   |   e-mail: Jombik na pobox.sk