[linux] Mdk 7.2

Bohdan Spes spes na infotrans.sk
Úterý Leden 16 08:48:31 CET 2001

On Tue, Jan 16, 2001 at 09:19:42AM +0100, radovan wrote:
> Zdravim,
>
> instaloval som Linux Mandrake 7.2 a vyskytli sa mi nasledovne problemy:
>
> 1. KDE spustim len ako root
> 	- ak chcem KDE spustit ako uzivatel , tak mi po zadani prikazu  startx,
> vypise: command not found
>
> 2. nefunguje mi slovenska klavesnica v KDE
>

> Mozete mi poradit ako by som odstranil tieto problemy?
>
> Dik, Rado.
/etc/X11/XF86Config-4
   uprava klavesnice pre slovencinu, v sekcii Keyboard su potrebne na konci
   tieto riadky:

    Section "InputDevice"

    Identifier "Keyboard0"
    Driver      "Keyboard"

    Option "XkbRules" "xfree86"
    Option "XkbModel" "pc102"
    Option "XkbLayout" "czsk(us_sk_qwerty)"
    Option "XkbCompat" "group_led"
    EndSection

    Prepinanie klavesnice KDE cez ikonku nechodi dobre, ale pouzi scroll lock
alebo lavy+pravy shift a mas slov klavesnicu. Fonty hadam mas nainstalvane. V
klasickej konzole ti bude chodit aj slovenske pismo, ak mas nastavene slovenske
locales, ale nie je resizovatelne. Takze sa oplati pouzit gnomovsky terminal a
tam si pekne vyberies iso2 font a velkost.

Mgr. Bohdan Spes, Infotrans s.r.o., Dubravska cesta 9, 842 20 Bratislava
Tel:07/5941 2950 Email: spes na infotrans.sk, spes na pobox.sk
ICQ#:56233611