[linux] OT: ovladanie vim

Marian Cavojsky cavo na cavo.soria-grey.sk
Úterý Leden 16 13:21:21 CET 2001

On Tue, Jan 16, 2001 at 12:22:52PM +0100, Ivan Ico Malich wrote:
> Caute
> Uz dlhsi cas sa pokusam cosi zistit a stale neviem, kde to mam hladat.
> Ked pisem vo vim a dam si vyhladat nejake slovo ("/slovo") alebo si dam
> nieco nahradovat (":s/slovo/ine_slovo/"), tak potom mi zostanu vysvietene
> vsetky slova "slovo" v subore. Doteraz som to riesil uplne hlupym
> sposobom: dal som si vyhladat nieco, co v subore nie je (moj favorit je
> "/aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" alebo cosi podobne). Teraz si vsak robim
> nejake makra a rad by som to v tom makre urobil nejako lepsie.

pozrite si option hlsearch
:set nohlsearch

> Dalej by ma zaujimalo, ako urobim nahradovanie (":s///") pre slova v celom
> riadku - normalne to ide len na 1 slovo. Alebo ako to urobit pre N slov
> naraz - "N:s///" nefunguje.

pred dvojbodku sa pise rozsah riadkov. Ked to chcete pre vsetky slova
na riadku pozite g.

:s/x/y/g

> Este by ma zaujimalo, ci ma vim nejaky yank buffer alebo cosi take. Chcel
> by som napr. prist na riadok 1000 v subore, tam zmazat kus riadku, potom o
> 3 riadky nizsie, zmazat zase kus ineho riadku, potom ist niekde uplne mimo
> a tam najprv vlozit ten prvy kusok a o riadok nizsie ten druhy.
> Teraz (podla toho, co viem) to musim robit na dvakrat, co dost zdrziava.

existuju ocislovane buffre. Spamati to neviem budete si to musiet pozriet
v manualy.

Skuste si pozriet manual na stranke
http://www.kit.vslib.cz/~satrapa/docs/vim/

--