[linux] OT: Clo na software z USA

Stefan Petrucha petrucha na isnet.sk
Pátek Leden 19 16:04:18 CET 2001

> Ma niekto skusenosti z objednavania softwaru z USA zasielkovou sluzbou? Ake
> clo a ako a komu platim, a platim len z ceny softwaru alebo aj z dopravy ?

Uz teda nejaky ten rok presiel, co som to vyskusal, takze to uz nemusi
platit.

Soft som si objednal vo Svajciarsku a prisiel postou. Stravil som potom
(nastastie len) jeden "pekny" den na colnici Nove mesto, ked to prislo.
Dolezite je, aby na fakture bolo co najpresnejsie vymedzene, aka suma je
za co, lebo poplatkovych kategorii je vela. Za niektore polozky potom
clovek musi zaplatit clo aj DPH, za niektore len DPH a za nieco aj nic.
V mojom pripade som tusim za soft neplatil nic, ale za dokumentaciu a
medium, na ktorom ten soft bol, 1,4% clo a zo zakladu + cla este DPH
23%. Spedicna firma si za vyplnenie JCD vzala 180,-Sk.

Ked faktura nie je celkom jasna, zostava uz len presvedcit silou
argumentov alebo coho este. Mne sa podarilo presvedcit colnicku tak, ze
z celkovej hodnoty asi 11.000,- zostal vymeriavaci zaklad asi 1.000,-Sk.

Potom som si povedal, ze uz nikdy viac...

Zasielkova sluzba je ale asi ina kategoria ako posta. Neviem, ci je to
tak u vsetkych, ale v UPS sa clovek alebo firma musi najprv za poplatok
zaregistrovat ako potencialny prijemca. Dostal som zoparkrat nieco zo
zahranicia UPSkou tak, ze to poslali na adresu tunajsieho partnera
(zaregistrovaneho) a ten mi to blahosklonne posunul. Vzdy bol pribaleny
papier, ze obsah nema ziadnu komercnu hodnotu, aby som nemal problemy.

Stevo
--
http://www.isnet.sk/petrucha