[linux] netbios-ns

Pátek Leden 19 19:29:11 CET 2001

On Fri, Jan 19, 2001 at 08:37:02AM +0100, Bohdan Spes wrote:
> Zdravim.
>
> 	Mam nahodeny paketovy filter pre nasu firmu. Vsimol som si, ze sa velmi
> casto pokusaju masiny zo sveta napojit na nase lokalne na port 137(netbios-ns).
> Samozrejme, ze to mam zablokovane. Vie mi niekto vysvetlit naco ten netbios-ns
> sluzi a preco sa stale niekto skusa napajat na tento port ?
netbios-ns = "Sluzba pre siete Microsoft" ci jaxa tomu v slovenskych
windowsoch nadava. Konekty na tento port chcu zistit, ci bezi NMB server a ake
mena ma.

K nam sa konektuju tiez; v drvivej vacsine pripadov skusaju synchronizovat
browse listy (to som dedukoval z dumpu paketov), co znamena ze niekto nevie
nakonfigurovat dobre server. U nas sa to aj loguje, raz som spravil
zgrep|sort|uniq|nmblookup|smbclient a dostal som okrem ineho read prisup k asi
1000 klientom nejakoeho rakuskeho provajdera. A jeden z tych entyckovych
kokosov je dokonca MTV Europe.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
                NT, now approaching 23x6 availability.