[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Leden 22 06:47:42 CET 2001

Peter Surda wrote:

> Testovane pod 2.2.18+IDE-patch+RAID-patch a 2.4.0 bez patchov.

BTW, kde si zohnal raid-patch pre 2.2.18? Na kernel.org som nasiel
iba pre 2.2.16...

> Uprimne povedane, vysledky ma sklamali; maximum co sa z toho da vytazit je
> 65MB/s pri 30% zatazeni procesora pri citani a 35MB/s pri 90% zatazeni
> procesora pri zapisovani.

Sklamali? Sakra, ved 65r/35w MB/s je slusne! Myslim, ze svoju ulohu
zohral aj fakt, ze tam boli vlastne 3 rozne IDE-radice (teda lepsie
povedane, chipsety). Skusil si porovnat R/W solo na kazdy disk?

Inak, to zatazenie procesora je dost velke. Myslim, ze na raid5
s 5+1 diskami je uz vhodnejsie SCSI + dual CPU (presne na to sa
teraz chystam, potom pridam svoje skusenosti).

> Kazdy pokus o hotplugovanie IDE sposobil zmrznutie, nepomohlo ani
> opatovne zastrcenie.

Su aj specialne (a patricne drahsie) "sufliky" na disk, ktore podporuju
hot-plug pre IDE disky. Ale neviem, ako to fachci s linuxom...

A este jedna vec: Existuje uz aj off-board IDE raid5 radic (tusim
ze od Promise), lenze maximalne 4 disky. Ale zato o vsetku robotu
tykajucu sa raid5 sa stara specialny intelacky procesor na radici
(s dostatocnou cache), takze system uz vidi iba 1 disk. Mozno by tiez
stalo za vyskusanie...

Jarry

BTW, vitam ta v klube RAIDiatorov!