[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

Pondělí Leden 22 14:30:56 CET 2001

On Mon, Jan 22, 2001 at 06:47:42AM +0100, Jarry guru wrote:
> BTW, kde si zohnal raid-patch pre 2.2.18? Na kernel.org som nasiel
> iba pre 2.2.16...
Myslim ze prave na kernel.org som to nasiel.

> Sklamali? Sakra, ved 65r/35w MB/s je slusne! Myslim, ze svoju ulohu
> zohral aj fakt, ze tam boli vlastne 3 rozne IDE-radice (teda lepsie
> povedane, chipsety).
Ani nie, vyzera ze on to procesor viac nezvlada. Podla vysledkov z top je
uzkym hrdlom prave raid5 subsystem. Na P166/48 zvladne raid1 s dvoma diskami
tak 7 MB/s, takze by som tipol ze to chce dual alebo quad xeon.

> Skusil si porovnat R/W solo na kazdy disk?
Taxom to teda spravil: 19MB/s pri 10% zatazeni pisat, 23MB/s pri 9% zatazeni
citat. V tomto novom svetle sa tych 35/65 nejavi az tak zle. Takze chce to asi
viac CPU-Power. To by som si teda nemyslel ze 1GHz Athlon nebude stacit...

> Inak, to zatazenie procesora je dost velke. Myslim, ze na raid5
> s 5+1 diskami je uz vhodnejsie SCSI + dual CPU (presne na to sa
> teraz chystam, potom pridam svoje skusenosti).
Potom napis do konfery :-)

> Su aj specialne (a patricne drahsie) "sufliky" na disk, ktore podporuju
> hot-plug pre IDE disky. Ale neviem, ako to fachci s linuxom...
Hmm podla mna ide skor o podporu v jadre ako hardware. Ono tie sufliky boli
dost drahe (600 silingov kus) a maju extra klucikovu dzuru na vy-/zapinanie.
Napr. na tom P166/48/Intel HX sa mi IDE hotpluggovat podarilo bez akychkolvek
hardwarovych fint, sice to na chvilu "zmrzlo", ale potom sa spamatal. Ale
tento zmrzne hned a uz sa nespamata.

> A este jedna vec: Existuje uz aj off-board IDE raid5 radic (tusim
> ze od Promise), lenze maximalne 4 disky. Ale zato o vsetku robotu
> tykajucu sa raid5 sa stara specialny intelacky procesor na radici
> (s dostatocnou cache), takze system uz vidi iba 1 disk. Mozno by tiez
> stalo za vyskusanie...
No neviem 4 disky je trocha malo.

> BTW, vitam ta v klube RAIDiatorov!
Ja uz RAID-1-ujem skoro rok :-) Len 5ka je mi nova.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
   "One world, one web, one program"  -- Microsoft promotional ad
         "Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer"  -- Adolf Hitler