[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Leden 22 15:59:09 CET 2001

Peter Surda wrote:

> Myslim ze prave na kernel.org som to nasiel.

Som asi slepy alebo uz utahany z prace, ale nenasiel som nic.
Kedysi som tam nasiel raid-patch pre 2.2.16, ale bud to stade
odpratali, alebo uz fakt potrebujem silnejsie cocky...

> Ani nie, vyzera ze on to procesor viac nezvlada. Podla vysledkov z top
> je uzkym hrdlom prave raid5 subsystem. Na P166/48 zvladne raid1 s dvoma
> diskami tak 7 MB/s, takze by som tipol ze to chce dual alebo quad xeon.

Ono raid5 je predsa len o dost narocnejsie na vypoctovy vykon, ako
raid0/1. Ale trvale asi nebudes potrebovat ani tych 65r/35w MB/s...

> Taxom to teda spravil: 19MB/s pri 10% zatazeni pisat, 23MB/s pri 9%
> zatazeni citat. V tomto novom svetle sa tych 35/65 nejavi az tak zle.

No, ja som skor nal na mysli nieco ako "hdparm -t -T /dev/hdx"
(x=a,b,c,d,e). Kedysi som mal mizerne vysledky pri raid1 a zistil
som, ze dva identicke disky (vratane FW) mali na tom istom radici
rozdiel 20%. Dost vela, IMHO...

> Takze chce to asi viac CPU-Power. To by som si teda nemyslel ze 1GHz
> Athlon nebude stacit...

> Potom napis do konfery :-)

Zvazujem ci si pockat na dual Athlon MB, alebo radsej zostanem
pri Hi-inteli...

> No neviem 4 disky je trocha malo.

To je pravda, cim viac diskov je v raid5, tym je ich vyuzitie
efektivnejsie. Poznam aj 8-kanalove HW IDE raid-kontrolery,
lenze zatial iba raid1,0,10. Mozno neskor budu aj 5-ky...

> Ja uz RAID-1-ujem skoro rok :-) Len 5ka je mi nova.

Tak potom ta zvolime za hovorcu  :-)

Jarry