[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

Pondělí Leden 22 16:49:39 CET 2001

Cafko ty guru jeden :-)

On Mon, Jan 22, 2001 at 03:59:09PM +0100, Jarry guru wrote:
> Som asi slepy alebo uz utahany z prace, ale nenasiel som nic.
> Kedysi som tam nasiel raid-patch pre 2.2.16, ale bud to stade
> odpratali, alebo uz fakt potrebujem silnejsie cocky...
google tvrdi:
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/mingo/raid-patches/raid-2.2.18-B0

> Ono raid5 je predsa len o dost narocnejsie na vypoctovy vykon, ako
> raid0/1. Ale trvale asi nebudes potrebovat ani tych 65r/35w MB/s...
To skoro urcite nie, len som dufal ze budem mat 80-100 aby som mohol machrovat
:-)

> No, ja som skor nal na mysli nieco ako "hdparm -t -T /dev/hdx"
> (x=a,b,c,d,e). Kedysi som mal mizerne vysledky pri raid1 a zistil
> som, ze dva identicke disky (vratane FW) mali na tom istom radici
> rozdiel 20%. Dost vela, IMHO...
okej:
for i in a c e g i k; do time hdparm -t /dev/hd$i;done
CPU zatazenie kolise medzi 9-12%, transfer rate medzi 35.16 a 35.96 MB/s,
takze radice su zhruba rovnocenne. Ale podla mna je dolezitejsi test s
bonnie++, lebo tam sa ukaze aj performance filesystemu, co je viac blizsie
skutocnemu pracovnemu zatazeniu.

> Zvazujem ci si pockat na dual Athlon MB, alebo radsej zostanem
> pri Hi-inteli...
Hmm v tak hi-end sa zase nevyznam: ono asi ta keshka na xeone robi svoje. Ale
Athlon tiez nema malu a je o dost lacnejsi.

> To je pravda, cim viac diskov je v raid5, tym je ich vyuzitie
> efektivnejsie. Poznam aj 8-kanalove HW IDE raid-kontrolery,
> lenze zatial iba raid1,0,10. Mozno neskor budu aj 5-ky...
No ja asi v blizkej buducnosti uz nic upgradovat nebudem, pochybujem ze ten
novy server pretazime (ked to doteraz bezalo na P166/48...).

Ale mozno ze budem niekde nieco instalovat, tak sa z niecim novym zase
stretnem.

> Tak potom ta zvolime za hovorcu  :-)
Hehehe. Tak budem mat uz aj ine zadostucinenie ako pozerat ako 5 lediek
blikaju jak sialene :-)

> Jarry
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
                   Press every key to continue.