[linux] vyhladanie IP

Ing. Marian Adamjak adamjak na bb.army.sk
Úterý Leden 23 07:41:05 CET 2001

On Mon, 22 Jan 2001, [iso-8859-2] Valaą?an ?tefan wrote:

> Potreboval by som zistit vsetky IP adresy pocitacov ktore su na nasej LAN
> a ak je mozne aby som vydel aj ich cinnost vedeli by ste mi povedat ze ktory

-                       ^^^^^- toto je co?

- nepoznam sloveso "vydiet", len sloveso "vidiet" :-|

> program to robi?
> A este neviete na co sluzi port 111. stale sa mi nan niekto pcha.

Adrian

Hoci nemam rad pravopisne chyby, ale toto je konfera o Linux-e, alebo ze by nie?
teraz k veci:
Zistit vsetky IP adresy v LAN:
Tusim ze nespravujes adresny priestor (resp. nepridelujes IP), ale predpokladam ze vies aspon rozsah adries. Potom by som skusil napisat skriptik (napr. v perle) a pingat postupne adresu za adresou. Je to dost divoke, ale myslim ze by to mohlo fungovat - hoci tak zistis len pripojene masiny.
Dalsi napad - v utilike nslookup je prikaz ls ktory vypise zaznamy z DNS. Toto vsak moze byt spravcom DNS zakazane. Viac ma nenapada.
Ak spravujes IP priestor potom asi pozivas dynamicke DHCP, tak by som radil nahradit dynamicke DHCP statickym, aspon pre vacsinu adries. Dynamicke pridelovanie ponechat len pre malu cast IP a tymto adresam "osetrit" pristup k vacsine (vsetkym) sluzbam siete.
Nakoniec k portu 111 - ten patri SUNRpc.
MA