[linux] automaticka sprava systemov

Robert Madaj rony na ultranet.sk
Úterý Leden 23 09:56:02 CET 2001

JB>   mam taky mensi problem, potreboval by som taku sikovnu utilitku na spravu
JB> viacero systemov. Napriklad vyjde nejaky upgrade, tak by som potreboval
JB> poupgradovat vsetky masiny, ktore spravujem. Dajme tomu, ze sa na ne viem
JB> prihlasit pomocou ssh cez kluc, takze by mohli byt skriptovatelne a potrebujem
JB> vediet:

nieco teorie o tom som cital v tychto knizkach:
Dokumentacny projekt, k dispozicii aj ako PDF
a potom este v podobnej knizke od computer press - tiez podobna
hruba buchla (nazov ti momentalne ale neposkytnem - citam to doma
pred spanim) :)
ako odpich by ti to mohlo stacit.

JB>  1.) nainstalovat rpm balik (pricom kazdy host by mal nadefinovane, aku ma
JB> verziu a pre kazdu verizu by som dal rozne baliky)
JB>  2.) Remote spustanie prikazov v davkach pre kazdu masinu na viacero veci

komplexnejsie sa (aj) takymito vecami zaobera balik TIVOLI od IBM.
je to samozrejme brutalne komercny software, podla vsetkeho
ale niektore veci z neho su velmo zaujimave pre "spravu" systemov,
automaticka distribucia novych verzii, software invertory.
Z toho co viem, je to dost dobre vypracovane pre platformu Windows,
ale mam pocit, ze klienti END POINT od Tivoli su aj pre linux.

Skus si pozriet web tivoli, celkovo som ziskal dojem, ze pokial
mas na to si to kupit, tak to kup.

--
  maj sa r.