[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Úterý Leden 23 10:40:37 CET 2001

Skusal uz niekdo vyrobit externe RAID pole ? Cize masina, v ktorej budu
disky, ale nepobezia tam ziadne sluzby a cez netdevice ju mountovat do
inej masiny ? Popripade namiesto netdevice pouzit NFS alebo ine riesenie
na vzdialene pristupovanie k diskom. Tym padom by procak mal na starosti
len to to RAIDovanie ale uzkym hrdlom by sa mohla stat jedine siet.

Co sa tyka tych hotswap suplikov tak ich vyraba viac firiem a vacsinou je
to HW riesenie s nejakym pridavnym svabom a softom, preto su take drahe,
tusim stoja okolo $22 a vyrobaju ich napr 3ware, Eiware, Promise ....
Pouzite svaby: nejake intely a atmel.

Radic od Promise zvlada 6 diskov v RAID5 ATA100, ale este nieje
prodporovany v linuxe, podla hardware.linux.com, su podporovane len
starsie verzie radicov od promise a to iba niektore modely.

Ak by niekdo chcel experimentovat, tak v konfere LRP bola takato
myslienka ako urobit hotswap na IDE:
- skompilovat driver ako modul
- pri odpojeni modul deaktivovat
- pri propojeni znovu inicializovat
Ma to jeden zadrhel, ak je primary interface IDE, tak smola....:)
To ci ide zariadenie sa bude spravat ako HOTSWAP dost zalezi do Biosu a
dosky, ak je to blba doska, tak potom uz fakt pomoze len HW riesenie.

Inak neodporucam s tymto experimentovat, ked som sa takto hral s
CompactFlash ide diskom, tak som ho uplne vymazal...

PSIkappa
psi na atlantis.sk