[linux] Soft-RAID-5 / IDE skusenosti

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Leden 23 12:11:30 CET 2001

"M.F. PSIkappa" wrote:

> Skusal uz niekdo vyrobit externe RAID pole ? Cize masina, v ktorej
> budu disky, ale nepobezia tam ziadne sluzby a cez netdevice ju
> mountovat do inej masiny ?

Ti starsi si pamataju, ze takto akosi vyzerali prve raid-polia.
V podstate samostatna skrina s diskami a vsetkou potrebnou
elektronikou, akysi jednoucelovy pocitac...

> Radic od Promise zvlada 6 diskov v RAID5 ATA100, ale este nieje
> prodporovany v linuxe, podla hardware.linux.com, su podporovane len
> starsie verzie radicov od promise a to iba niektore modely.

To sedi. SuperTrak100 podporuje naozaj az 6 diskov na 6 nezavislych
kanaloch v raid3&5, so svojimi suplikmi aj hot-swap, i960RD RISC
procesor, 16 az 128MB cache. By som povedal, ze ked to bude
podporovane linuxom, bude to jedno z najlepsich rieseni pre
servery (cena/vykon). Verim, ze Promise urobi driver aj pre linux
(ako uz spravili aj pre starsie karty).

Jarry