[linux] Upgrade rpm

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Leden 24 06:40:47 CET 2001

mizu na nextra.sk wrote:

> chcel by som upgradnut rpm z 3->4. Mam tu stiahnutee to nove rpm-ko,
> ale nechce ho nainstalovat lebo je asi zbalene novsim rpm.
>
> Da sa to nejak obist, alebo budem musiet to nainstalovat cez tar.gz a
> skompilovat si to sam. ?

Obcas nezaskodi pozriet si aj archiv, lebo toto sa tu uz par krat
omielalo. Ale aby som iba nekritizoval:

Posledna verzia rpm je 4.0, a tu najdete na ftp.rpm.org zbalenu
v dvoch podobach:

rpm-4.0-6x.i386.rpm - rpm 4.0 zbalena pre RH 6.x, cize aj starsi
                      rpm 3.x ju rozbali

rpm-4.0-7x.i386.rpm - tiez rpm 4.0, ale pre RH 7, cize na rozbalenie
                      uz treba poslednu verziu rpm 3 (tusim 3.0.6?)
                      ktora podporuje aj novy format rpm 4.0

Inak povedane, stiahni si rpm-4.0-6x.i386.rpm, a nainstalujes to
v pohode na kazdy stroj, kde mas nejaku starsiu verziu rpm (aspon
3.0). Samozrejme, nezabudni na rebuild_database...

Jarry