[linux] Problemy s velkou pamatou

Peter Hanusiak hanusiak na sozo.fns.uniba.sk
Neděle Leden 28 19:49:10 CET 2001

Zdravim,

 vyskytol sa mi velmi divny problem na linuxe s pamatou. Najprv som mal 128 MB
kernel 2.2.12 az 17 a vsetko slo uplne v pohode az na to , ze obcas vela
swapoval ale inac to bolo ok. Teraz som tam pridal este 256 MB teda spolu 384
MB a swapovanie zmizlo. Lenze odrazu sa zacali diat divne veci s pristupom na
disk. Pri akomkolvek kopirovani (viac ako cca 100 MB) sa rychlost zacala
ukazovat tak okolo 3 MB co je ok ale potom to stale zacalo klesat az k nejakej
hodnote okolo 1 MB. Toto sa udialo aj pri kopirovani Disk a -Disk b,Disk a-Disk
a, Disk - siet. To by sa este dalo prezit ale pri tomto kopirovani v urcitych
intervaloch system na desatiny sekundy akokeby vytuhol(nesla mys,vstup z
klavesnice proste hocico).. Ked som sa pozrel na free tak bola kompletne cela
pamat zacacheovana. V podstate pamat je stale cela zacacheovana.
Mam pocit, ze Linux nejak velmi neefektivne cachuje a pri velkych mnozstvach
pamate sa to takto prejavi. Zaujimalo by ma ci sa to da nejak riesit. Nastavit nejak
maximalnu moznu pamat pre cacheovanie alebo nieco ine. Podotykam , ze sa to
prejavuje aj v 2.4.0. Budem vdacny za kazdu radu.

				Hanus