[linux] Sendmail + pppd + lokalna posta.

karol na strojsnv.sk karol na strojsnv.sk
Úterý Leden 30 10:09:33 CET 2001

Ahojte.

Viem, ze tato tema sa tu preberala ,ale akosi to nefunguje.
Presiel som aj archiv linuxovej konfery v cechach.
Riesim klasicky problem:
1. Sprevadzkovat linux ako pristup do internetu cez http pre lokalne stroje.
2. Sprevadzkovat linux ako lokalny mail server, posta bude chodit v ramci
lokalnej siete.
3. Sprevadzkovat linux ako internetovy mail server, posta stahovana a
rozposielana v casovych intervaloch do internetu.

K dispozicii mam ISDN modem, vlastnu domenu ale virtualnu u mojho providera
na ktoru chodi posta, iba dynamicku IP pri pripojeni.

Sprevadzkoval som:
1. automaticke zdvihnutie linky pri poziadavke z lokalnych strojov,
vyriesene pomocou pppd a demand optionu a proxy wwwoffle, nemam zadefinovanu
maskaradu (domnievam sa ze nie je potrebna ak chcem iba mail a http pritup)
2. stahovanie posty pomocou fetchmailu.

Problem:

Neviem ako mam nastavit sendmail aby posielal postu v casovych intervaloch a
zaroven postu urcenu pre lokalnych uzivatelov odosielal okamzite.
Ak nemam nahodeny pppd demon tak lokalna posta chodi okamzite (odosielam z
win stroja) ale ak je pppd zavedeny (modem vypnuty) tak odoslanie zlyha.
Na www.fontan.cz/diald je navod ale nefunguje to. Mam sendmail-8.11.0-8 a
redhat 7.0

Dakujem

Karol Reich