[linux] /dev/fb vs. mpg123 (WAS: mpg123 vs Live!)

carcass carcass na gmx.net
Středa Leden 31 12:07:34 CET 2001

Peter Surda(shurdeek na panorama.sth.ac.at)@Fri, Jan 26, 2001 at 11:17:25PM +0100:
> Cital som clanok o low-latency linux a tam sa pisalo ze to tak jednoducho je.
> Ked chces aby to fachcilo, na fb zabudni.

Kde by som nasiel ten clanok ?
Cital som Linux Audio-Quality-HOWTO ale o framebufferi tam nic
nehovorili - len o vplyve dma modu harddiskov, apm, a nejake typy ako
ubrat zataz z CPU. Len mne to sekanie sposobuje iba scrollovanie na fb
konzole a nie je to nedostatkom CPU...
A kedze timidity++ pouziva /dev/dsp rovnako ako mpg123 a je dokonca
asi 2-3 krat narocnejsie na CPU a vobec neseka, problem je IMHO v
tomto bode:

* Your realtime app must be designed in a such way that the audio
thread does ONLY audio I/O ...  any other syscall is FORBIDDEN ! ,
no disk I/O inside the audio thread, no GTK / X11 calls etc. you may use
msgsnd() / msgget() in order to exchange data with the GUI thread.  I
would avoid the use of FIFOs pipe() , because the GUI thread could
stall and if the fifo gets full, the audio thread could block =
dropout assured.

<---cut--->

Note that there are probably very few, if any, current-generation
audio apps for linux that can meet these criteria. But this has been
a hot topic on linux-audio-dev, so many applications now in development
should soon be low-latency-compatible.

takze dovtedy asi musim pocuvat v linuxe len midi kedze timidity++
vyzera byt jedina "next-generation audio app" pre konzolu ;)))

> Nezavisle od toho mozes performance zlepsit pouzitim low-latency patchu. (len
> sa ma prosimta nepytaj kde ho najdes, viem to rovnako ako ty)

pre 2.2.18 neexistuje - posledny pre 2.2.X je tusim pre 2.2.16 a potom
su uz len pre 2.4.0 :(

--

			carcass