[linux] ADVOCACY: Tatrabanka

Čtvrtek Červenec 5 19:07:22 CEST 2001

On Tue, Jul 03, 2001 at 03:03:18PM +0200, Juraj Bednar wrote:
> Ahojte,
caf

Pripravte sa na ostre slova ale berte to s rezervou :-)

Takze:

>     https://cgi-bin/ibanking.jsp, co spravne aj ma robit
Moj komentar: ked chces pouzivat nieco, co ma puntickarsky dodrziava
teoreticke predpoklady tak odporucam minix. Ked chces ale pouzivat nieco co sa
v praxi aj funguje, odporucam odporucat developerom mozily aby to spravili
inak.

Osobne by som sa dokonca stazoval autorom RFC pretoze toto obmedzenie je podla
mna len somarina a zbytocna buzeracia. Ja som tiez robil jednu webapp ktora
zhodou okolnosti robi relativne redirecty (a sam ju aj casto pouzivam). Skusal
som ju najprv pod nechskape a lynxom lebo to som vtedy pouzival a potom aj
konqueror a mozillu/galeon a v kazdom to ide (exploder som neskusal ale zevraj
ide tiez). Len lynx frfle ze "warning, url not absolute" ale funguje.

Skusal som teda teraz na tento popud tatrabanku pod galeonom a ozaj nejde. Pod
nechskape 4.7x a konquerorom ide. Takze z tou podporou neabsolute URI je to v
mozile nie ze podla standardu ale nekonzistentne.

>   1.) Pouzivajte MSIE alebo Netscape 4.76
pouzivajte rozum (TM)

>   2.) V Mozille to aj tak nepojde, kvoli x dalsim dovodom
netrepte blbosti

>     Ak si poviete, ze si mam patchnut Mozillu -> to si sice mozem, lenze
> nechcem, aby sa Mozilla nabalovala dalsimi funkciami
No podpora neabsoute redirect url je nabalena funcia jaxvina.

> a zachvilu sa aj tak nasiel dalsi browser, s ktorym to nepojde,
... lebo robi somariny

> pretoze ONI porusuju standard.
... ktory je imho naprd

> Klientsky browser nema opravovat chyby programatorov.
uz tu niekto spominal ze keby browsre nevedeli renderovat chybne stranky tak
vacsina webu sa vobec neda pozerat, ja k tomu este pridam jednu skusenost:
dohodol som s jednym typkom ze mi uploadne nejaky film cez ftp, uz sa
nepamatam co to bolo, ale mal nejaky blby client, ktory dal v ascii mode SIZE
a potom v binarnom uploadoval, teda resumy sposobili pokazeny subor. Keby som
mu povedal "ty somar pouzivaj ten spravny ftp client" taxa na mna vysere a
nemam ziadny film. Radsej som napisal patch na wu-ftpd. Tato situacia je aj
preto podobna, lebo podla mna ASCII-mod na ftp je obsolete a rovnaka somarina
bez praktickeho zmyslu ako zakaz relativnych redirectov.

>     Ak teda niekto pouzivate ich sluzby, skuste im napisat (prosim
> nerobte cut&paste cisto z tohto textu, lebo to bude nejake podozrive,
> sformulujte to, vysvetlite im, ze porusuju standard oni a ze problem je
> len v tej Location, inak vsetko funguje).
Keby som sa stazoval kazdemu koho pejdz je chybna a v nejakom browseri nejde
pozriet tak je to fulltime job. Tatrabanka mi ide v nechskape aj konkverorovi
a to mi staci.

>            Dakujem,
>                        Juraj.
S pozdravom,