[linux] ipsec

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Červenec 9 21:06:40 CEST 2001

Ahojte,

   mam taky maly problem. Pokusam sa rozbehavat ipsec medzi dvoma
masinami. Jedna je Linux 2.4.6+freeswan, druha FreeBSD 4.3-RELEASE
(vratane vkompilovaneho KAME). No a problem je v tom, ze mi nic take
nechodi :(.

   V konfiguraku freeswan mam len left a right nadefinovane + nejake
defaulty (nepotrebujem ziadnu siet za tym ani nic ine chranit, len
spojenie medzi dvoma masinami -> pppoe+ssh alebo ine riesenie mi
neradte, budem to potrebovat cele potom zapojit do vacsej vpnky).

   V BSD pouzivam racoona, rozumne defaulty su nastavene + cez setkey
normalne spd v transportnom mode medzi oboma masinami.

   K BSD nemam fyzicky pristup, tak to debugujem s Linuxom, sranda je
vsak v tom, ze ten somar mi to posiela plain (t.j. ked etherealom
sniffujem na ppp0 a pingam druhu masinu, tak to normalne hodi ICMP echo
request). Ked spravim na BSD

setkey -F
setkey -FP

   a killnem racoona, tak to normalne funguje (ano, vycistim mu to).
Takze vyzera, ze Linux to robi plaintextovo. Nema niekto totalny guide
pre idiotov na IPSec BSD+Linux dokopy? Lebo vsade len BSD+Win29 alebo
Linux+Win2k.

   Na autorizaciu pouzivam pre-shared-secret, kluce by si mali generovat
a vymienat.

          Dik,
                Juraj.