[linux] LCP timeout pri callback-u

Oskar Stolc stolc na intrak.tuke.sk
Středa Červenec 11 18:01:13 CEST 2001

Caute,

tento mail bude trosku dlhsi, tak sa ospravedlnujem, a ziadam
kazdeho, kto ma skusenosti s rozbehavanim callback-u, nech mi
pomoze.

Obcas sa potrebujem konektnut na kamosa cez modem. Ja mam modem
(klient) a kamos robi dialin (server). Klasicke spojenie, t.j.
vytocim kamosa, uspesne sa obe strany dohodnu na rychlosti linky,
prebehne chap autorizacia, naviaze sa ppp0 na /dev/ttyS1, dohodnu
sa na IP adresach, nahodi sa defaultrou, modemy sa spoja.

Problem nastane vtedy, ked sa na "server" pokusam nahodit
callback. v /etc/mgetty/login.config mam uzivatela "cback", ktory
spusta program "/usr/sbin/callback -S moje_tel_cislo". Dost si
fandim :-) a dovolim si tvrdit, ze som to dobre nakonfiguroval.
Priebeh vytacania vyzera nasledovne: "klient" vytoci "server",
caka na login prompt, ak ho dostane, posle "cback". "Server"
zavesi linku, trochu pocka a "callback" o malu chvilku zavola spat
na "moje_tel_cislo". Klient medzitym caka na "RING", ktory ked
dosatne, odpovie "ATA". Nadviaze sa spojenie, klient caka na login
prompt, ked ho dostane, posle /AutoPPP/. Zacina sa uskutocnovat
spojenie cez ppp. A tu nastava problem. Na oboch stranach v logoch
vidim, ze pppd posiela "LCP ....." desat krat, v trojsekundovych
intervaloch a potom vyhlasi nieco taketo: "LCP timeout" a pppd sa
ukonci. Skusal som na jednej strane dat ppp-cku "silent", aby
neinicioval LCP, ale aby cakal na na prichodziu LCP spravu, ale
skoncilo to tak, ze druha strana sice 10-krat poslala LCP, ale ta
prva ich "nevidela".

Cize to zhrniem: pri klasickom spojeni sa obe strany vedia
dohodnut cez LCP, ked nahodim callback, tak uz "LCP pakety" tej
druhej strany "nevidia". Preco? Kde robim chybu?

Diki za trpezlivost,

Oskar