[linux] Re: RE: [linux] radic raid + zalozny zdroj

Marian Glatzner glatzner na istrobanka.sk
Čtvrtek Červenec 12 09:18:58 CEST 2001

> Ano je to radic na ATA100 disky RAID 0,1. Mohol by si mi
> vysvetlit preco by mal byt zatazeny procesor?
> Ved prave preto chcem kupit radic aby som RAID nerobil
> softverovo. No  a na predajcov by som sa teda
> nespolahol ty ti predaju hoci co (podla mna nie su na to aby
> vedeli co v akom oparacnom systeme funguje).

Radic ATA nema vlastny procesor, pre svoju cinnost potrebuje
procesor na MB (ten vykonava prikazy s diskovymi operaciami).
SCSI ma svoj vlasny procesor, ktory riadi prenos dat. Vykonnostny
rozdiel zbadas pri prenosoch dat medzi diskami, ktore idu len
po zbernici SCSI a cez procesor SCSI (teda len v ramci radica)
a tvoj hlavny procesor maka na niecom inom.
Poznatok z praxe: remirror 2GB diskovej kapacity na SCSI mi trval
20 min a server bezal o nieco pomalsie ako obycajne a pri radici ATA
to trvalo vyse 2 hod a so serverom sa nebalo v podstate robit.

Asi taky je hlavny rozdiel rozdiel

Ak mas zaujem o dalsie info ozvi aj sukromne.

Marian