[linux] Re: RE: [linux] radic raid + zalozny zdroj

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Čtvrtek Červenec 12 09:43:34 CEST 2001

On Thu, 12 Jul 2001, Marian Glatzner wrote:

> [...]
> procesor na MB (ten vykonava prikazy s diskovymi operaciami).
> SCSI ma svoj vlasny procesor, ktory riadi prenos dat. Vykonnostny
> rozdiel zbadas pri prenosoch dat medzi diskami, ktore idu len
> po zbernici SCSI a cez procesor SCSI (teda len v ramci radica)
> a tvoj hlavny procesor maka na niecom inom.
> Poznatok z praxe: remirror 2GB diskovej kapacity na SCSI mi trval
> 20 min a server bezal o nieco pomalsie ako obycajne a pri radici ATA
> to trvalo vyse 2 hod a so serverom sa nebalo v podstate robit.
>
> Asi taky je hlavny rozdiel rozdiel
>
> Ak mas zaujem o dalsie info ozvi aj sukromne.

Aby som to uviedol na spravnu mieru, aj ATA raid radice su HW, cize maju
vlastny procesor, pamat. Napr. Taky promise FastTrack je na baze procesoru
intel i960 RD RISC a moze ta karta obsahovat az 128 MB Ram ... Tym padom
nezatazuje hlavny procesor a ani pamat, napr. pri recovery.
Ak uz chces kupovat RAID radic, trosku prinvestuj a kup radsej radic co
podporuje RAID levels 5.
ATA RAID radice (HW) co su podporovane v linux:
- Promise FastTrak (binary only driver)
- 3ware Escalade (aj source driver)
K obidvom radicom sa daju prikupit aj hotswap supliky...
Samozrejme je viac RAID ATA radicov, ale na tieto su konkretne velmi dobre
referencie, mne sa viac pozdava 3ware Escalade, pretoze dodava zdrojaky
driveru.

Zalezi skutocne len od parametrov, ktore od UPS-ky pozadujes, APC ma
vynikajucu podporu pre linux...

PSIkappa
psi na atlantis.sk