[linux] radic raid + zalozny zdroj

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Červenec 12 09:52:10 CEST 2001

Marian Glatzner wrote:

> Radic ATA nema vlastny procesor, pre svoju cinnost potrebuje
> procesor na MB (ten vykonava prikazy s diskovymi operaciami).

Myslim, ze si vedla. CPU na MB vykonava len to, co mu operacny
system prikaze vykonat. A operacny system ako taky vidi raid-pole
uz ako 1 disk. O vlastne vytvorenie pola sa v pripade IDE-raid
radicov (najcastejsie raid0/1) stara vlastny specialny BIOS
radica! Tam sa tiez konfiguruje, kolko diskov a ako bude
spojenych do pola. Pole existuje davno predtym, nez system
nabootuje. Ved inak by to ani neslo (v pripade ze system je
nainstalovany na stripnutych diskoch). Takto to aspon funguje
u radicov Promise a HotRod. BTW, Promise som osobne testoval.
Aby bolo jasne, hovorime o HW raid...

> SCSI ma svoj vlasny procesor, ktory riadi prenos dat. Vykonnostny
> rozdiel zbadas pri prenosoch dat medzi diskami, ktore idu len
> po zbernici SCSI a cez procesor SCSI (teda len v ramci radica)
> a tvoj hlavny procesor maka na niecom inom.

Aj IDE-raid radic moze mat svoj vlastny procesor (ibaze pre
jednoduche radice raid0/1 je vlastne zbytocny). Vid napriklad
http://www.promise.com/PressRoom/SuperTrak/
raid5 ide kontroler, 6 nezavislych kanalov, 16MB cache (az 128MB),
CPU i960RD RISC, podpora hot-swap
Pokial viem, tak zatial to nebezi s linuxom. Skoda. Pomerom
cena/vykon by vynikajuco zapadol do linuxoveho servera. Inak
odpisali mi z Promise, ze na sw pre linux pracuju. Preto som
sa osobne rozhodol zatial pre software-raid, a ked bude tento
radic fachat s linuxom, chnapnem po nom!

> Poznatok z praxe: remirror 2GB diskovej kapacity na SCSI mi trval
> 20 min a server bezal o nieco pomalsie ako obycajne a pri radici ATA
> to trvalo vyse 2 hod a so serverom sa nebalo v podstate robit.

To sa mi nejako nezda. 2 hodiny 2GB disk? Ja sice mam software-raid,
ale tam mi remirror 10GB disku trva tak 30 minut.
Mal som pozicany FastTrak100, ale nenapadlo ma toto vyskusat...

> Ak mas zaujem o dalsie info ozvi aj sukromne.

No tak, nebudte sukromnici!

Jarry