[linux] skriptovanie ssh sesny

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Neděle Červenec 15 02:24:34 CEST 2001

Ahojky,

  adminujem kopec serverov a uz ma stve to, ze stale musim nieco
vypisovat. Chcel by som si to vsetko poscriptovat. Prihlasit sa cez ssh
(klucom), dat su (kedze na niektorych masinach je PermitRootLogin no),
napisat heslo a spravit par prikazov. Toto dat do skriptu a potom len
ocheckovat vystup. Masina, z ktorej to budem robit je moja domaca, takze
nevadi, ze tam budu plaintext hesla, nema otvorene ziadne porty ani nic.
Problem vsak je v tom, ze potrebujem nieco ako expect jazyk, ale trosku
konfigurovatelnejsi (napriklad heslo na kazdom stroji je ine, to by
mohlo brat nejako z templaty). Neriesil niekto nieco podobne?

   V konecnom dosledku by som to chcel dostat do stadia, ze by som si
vedel povedat, ze na vsetky mandraky, ktore spravujem chcem nainstalovat
take a take rpmko, na vsetky redhaty <6.2 take a restartnut demona, na
redhaty >6.2 iba pridat nieco do konfiguraku (cat >> konfigurak << EOF
staci, ziadna magia) a tak. Proste ide mi o to, aby som nemusel manualne
obiehat vsetky masiny a rucne na nich nieco riesit. (riesenia ako
mandrakeupdaterobot alebo autorpm nie su pre mna vhodne, kedze adminujem
aj non-rpm distra a dokonca aj nejake tie *BSD). Takze taketo nieco by
bolo pre mna vhodne. Riesil to uz niekto? Resp. ako by ste mi to
odporucili riesit?

     Papa,
         Juraj.

P.S.: Ano, potrebujem sa na kopci freebsd masin zbavit hnusneho tcsh a z
portov si tam nainstalovat bash, nastavit to ako default login shell a
spravit si nejake rozumne .bash_profile a .bashrc a fakt sa mi to nechce
robit rucne, tak ma napadlo, ze taketo nieco by mi pomohlo :).