[linux] Na www.inzine.sk vysiel clanok o Linuxe :-(

Matus Horvath horvathm na decef.elf.stuba.sk
Úterý Červenec 24 21:12:18 CEST 2001

Je to dobre, dost dobre, velmi dobre, dovolim si len skutocne male
doplnenie:

--CUT--

> 3. "Nedostatok ovládačov a podpory. Ešte aj tí nepriateľskí
> linuxáci ma
> vysmejú".
> Nevysmejú. :) Hovorím z vlastnej skúsenosti. Začal som sa
> hrať s named (DNS

Este by som zdôraznil, že linux má podľa mňa oveľa kvalitnejšiu
podporu ako okna. Ja neviem, ale ked mam vaznejsi problem s oknami,
(ako napriklad ze mi Visual Studio pri sejvovani suboru sem tam
resetne pocitac), vacsinou nikde (ani v MS KB) nezozeniem informacie
o tom, ako to opravit. MS sa nemusi snazit mat kvalitnu podporu,
sem tam vydaju service pack, a ja sa mozem akurat modlit aby
si v nom vsimli aj tu chybu co trapi mna. A to nehovorim
o tom, ze ak mam problem s niecim co sa dotyka spoluprace windowsu
a ineho operacneho systemu (napriklad samby), mozem si byt isty
ze microsoft o tom nema na webe ani ciarku.

Na druhej strane, ked potrebujem nieco s linuxom, a neporadi
mi nikto v konfere, nenajdem ziadne informacie ani v HOWTOs
(ktore maju mimochodom stovky MB, porovnaj s velkostou suboru
readme.txt dodavaneho s windowsami), ani na stranke autora,
ani v mejlingliste k prislusnemu programu, vzdy mozem napisat
mejl samotnemu autorovi, a ON ODPOVIE, skoro vzdy, je to
vyskusane. Vacsina ludi velmi rada vidi, ze ich program
niekto pouziva, a radi pomozu s problemami, dokonca doprogramuju
na zelanie funkcie, ktore vam chybaju. Skuste napisat do
Microsoftu, ze by ste hrozne potrebovali, aby MS Outlook
pouzival na farebne rozlisovanie mejlov nie 16 farieb, ale
256...

--CUT--

> [...]
> sekretárkou, ktorá si nevie otvoriť *.doc. Teraz ale, aby
> všetci videli aký
> je ten linux neschopný, povieme aj že keby sa chúďa
> sekretárka chcela trošku
> pohrať so sadzbou jej novej knihy, tak v linuxe nemôže. Ja sa
> len tak pre
> srandu opýtam našej sekretárky čo si predstavuje pod pojmom
> DTP a CAD :). Som
> hrozne zvedavý čo mi na to povie. O DTP viem asi toľko koľko
> pán Veselý o
> linuxe, ale viem že vo worde nič také ako v TeXe neurobím..

Tejto casti clanku som nejak nerozumel: ved na DTP sa windowsy
hodia presne tak isto ako unix, na obidvoch bezi TeX :). Aha,
nebude to tym, ze niektori ludia si pod DTP predstavuju pracu
vo Worde?? Inac by ma zaujimalo, preco sa vsetky tie filmy
ktore sa renderovali na linuxe nerobili vo windowse,
ked je windows o tolko lepsi na profesionalnu pracu. Urcite
preto, lebo linuxova komunita ich podplatila aby zviditelnili
linux.

--CUT--

Matus

ICQ: 33936477