[linux] nefungujici routovani

Jozef Novikmec novikmec na lynx.sk
Pondělí Červenec 30 08:41:58 CEST 2001

On Thu, 27 Jul 2000, Jan Krnavek wrote:

> Zdravim,
> rozhodl jsem se ,ze nasi sit ochranim firewallem....
> Zacal jsem nastavovat routovani,ale na tom sem
> prozatim skoncil:))
>  -maska nasi podsite je 255.255.255.128
>  -ze serveru pingnu na "krabicku" od providera i na libovolny pocitat v
> siti.
>  -z libovolneho pocitace v siti pingnu na server (obe sitovky) ,ale na
> "krabicku"
>  -od providera ne:(
>  -pocitace v firemni siti maji nastavenou gateway 195.227.33.4

> [...]

To ze nedokazete pingnut krabicku od providera ma pravdepodobne na svedomi
vypnuty IP forwarding ktory sa zapina:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward.

Toto funguje iba do najblizsieho restartu. Ked to chcete mat urobene na
stalo, tak je potrebne najst vo vasej distribucii kde sa to da
nastavit. Napr. v Debaine je to /etc/network/options riadok
ip_forward=yes. V RedHate si uz nepamatam:-)

> 2)Jak se da jednim prikazem vyprazdnit route tabulka?

O takom neviem.

> 3)Jak se da pri definovani route cesty pro  "-host" urcit maska podsite ....
> toto
>   mi nefunguje  NAPR:  "route add -host 195.227.33.1 netmask 255.255.255.128
> dev eth0"

Toto Vam nemoze fungovat pretoze zadanim -host je specifikovana maska
255.255.255.255, cize ta routa je na hosta.

> 4) neda se nahodou resit nejak lip "routovani" pres iptables a kdyz yo ,tak
> jak:)))

Neviem ze ci cez iptables ale advanced routing sa robi balikom od Alekseia
Kuznetsova na ktoreho presny nazov si teraz nemozem spomenut. (zeby
iproute ?)

> DIKY MOC ZA KAZDOU DOBROU RADU ( a kdyz se nekdo trosku rozepise,tak mi to
> (a myslim,ze nejen mne ) nebude vadit::--))))
>
> 		S pozdravem HanZ

Ing. Jozef Novikmec
Linux system administrator
Lynx, spol. s r.o.