[linux] snmpd+mrtg

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.sk
Pátek Červen 1 13:34:32 CEST 2001

On Fri, Jun 01, 2001 at 01:01:01PM +0200, Bohdan Spes wrote:
> 	Mam jednu sietovku a dve IP adresy:
> eth0        - x.x.x.y
> eth0:1      -x.x.x.z
>  myslim, ze sa tomu hovori IP aliasing. Mam len jednu sietovu kartu fyzicky.
> Mozem zistit prenosy osobitne na obidve IP adresy, alebo mi mrtg zobrazi
> rovnake statistiky, lebo je to jedno fyzicke zariadenie? Neda sa to nejak v
> snmpd nastavit ?

Ahoj,

  Linux pocita prenosy len pre fyzicke zariadenie ethX.
Pre ethX:Y je to len IP adresa a nepocitaju sa prenesene pakety.
Mozes to vydiet aj z vypisu ifconfigu.

mrtg ale mozes ratat hoc aj pre kazdu adresu, ktorych pakety
Ti prichadzaju na sietovu kartu. Robi sa to cez pocitanie paketov
na firewalli (ipchains, ...). Kazde pravidlo ipchains
automaticky pocita pocet prenesenych paketov aj bajtov.
Potom si spravis skript do mrtg, ktory ich bude citat
a predavat programu mrtg.
Popripade mozes skript dat do snmp demona, ak by si to potreboval
prenasat po sieti.

Ukazkove skripty su niekde v dokumentacii MRTG.

			Vela zdaru.
						SAL